Zielone logo i odwrócona literą "P" i gwiazdką - to nowy symbol Poznania.
Miasto w środę poinformowało o zmianach strategii wizualnej Poznania. Wraz z nowym logiem powstały też nowe hasło i strona internetowa: markapoznan.pl.
Co symbolizuje nowe logo?
Inspiracją dla nowoczesnego logo marki POZNAŃ jest herb Miasta Poznania. Litera „P” staje się symbolem postaci Piotra i Pawła zawartych w herbie Poznania - czytamy na stronie miasta - Obrócona litera „P” przybiera formę prostego symbolu otwartego, przyjaznego domu odzwierciedlającego najważniejsze wartości marki tj.: kompaktowość, przyjazność, sprawczość, człowiek, duma, wolność.
Czy logo podoba się poznaniakom?
Opinie poznaniaków są w tej kwestii podzielone. Wśród gąszcza komentarzy nie brakuje tych pozytywnych, jak m.in. komentarz pana Bartłomieja.
Moim zdaniem świetna identyfikacja wizualna miasta, koncept jest dla mnie spójny i stawiający człowieka w centrum! Brawo! - pisał internauta Bartłomiej.
Jednak wielu poznaniakom ta interpretacja nie przypadła do gustu.
Internauci krytykują i przerabiają nowe logo Poznania. Zobacz w galerii najlepsze memy!
Pomijając to, że logo jest brzydkie, bo to jest kwestia bardzo indywidualna (chociaż pół Polski się z tego śmieje…) to niezwykle żałuję że chociaż gwiazdka nie została w poprzednim kształcie jako nawiązanie do starego logo, które było ładne, przemyślane i kojarzące się z naszym miastem. NIKT kto na to spojrzy nie skojarzy tego z Poznaniem… a robienie koloru zielonego dlatego ze mamy zielone tramwaje jest totalną abstrakcją - pisała internautka Agnieszka w komentarzu pod postem miasta
Oprócz tego, że dobór koloru zbulwersował mieszkańców, to pojawiły się opinie, że kwestia nowego logo powinna być skonsultowana z poznaniakami. Dodatkowo niektórzy internauci odczytali nowe logo jako... symbol upadku.
Wybór loga bardzo niefortunny. Położona litera P nawiązuje do upadku, czyli trendu związanego z wyludnianiem miasta. Te wszystkie piękne hasła są jak groch o ścianę, bo i tak miasto nie robi nic, by tych ludzi w Poznaniu zatrzymywać, nie mówiąc już o napływie nowych mieszkańców. Czy wybór był szeroko konsultowany z mieszkańcami? - pisał Filip.
Zdenerwowani mieszkańcy zaczęli dopytywać ile kosztowało stworzenie nowej strategii, a kwota część osób zaskoczyła raczej negatywnie.
Ile to kosztowało?
Nowa strategia marki wraz z identyfikacją wizualną powstały w wyniku rocznego procesu, w który zaangażowane było kilkadziesiąt osób. Proces podzielony był na trzy etapy: strategia, warsztaty kreatywne i identyfikacja wizualna. Dwa pierwsze etapy kosztowały po 49 200 zł, a koszt trzeciego 58 794 zł - odpowiada miasto Poznań.
Jacek Jaśkowiak o rebrandingu miasta:
Memy z logo Poznania
Co ciekawe, internauci zaczęli dzielić się swoimi skojarzeniami i tworzyć memy z logo Poznania w roli głównej.
No niestety, mi się kojarzy jak tablica Parking leśny i inne znaki nadleśnictwa... - pisała internautka Joanna, załączając jeden z memów.
Co to jest? Symbol jednogwiazdkowego kampingu czy leśnego wychodka?! To coś ma reprezentować duże miasto? - pisał internauta
Pole kempingowe, parking czy nadleśnictwo... Z czym logo kojarzy się internautom?
Jesteś świadkiem ciekawego wydarzenia? Skontaktuj się z nami! Wyślij informację, zdjęcia lub film na adres: [email protected].
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?